Egy olyan tanodát álmodtunk meg, ahol a gyerekek elkészítik a házi feladatot, készülnek a közelgő dolgozatra, segítséget kapnak a nehezebb feladatok megoldásához - mindezt családias környezetben, illetve sokkal kötetlenebb módon, mint az "átlag" tanodákban.
Szinte minden szülő hallotta már az iskolában fogadó órán, vagy éppen szülői értekezlet után, kis folyosói beszélgetés keretében, hogy a gyermekek nem tudják hogy kell tanulni. Tanodánkban igyekszünk erre minden gyerkőcnél egyéni, személyre szabott megoldást találni.
A tanodai foglalkozásokon, a közös feladatok, játékok során is folyamatos méréseket végzünk annak érdekében, hogy megtudjuk, mi iránt érdeklődnek a gyerekek, miben tehetségesek. Ezek eredményeit természetesen megosztjuk a szülőkkel, javaslatokat teszünk a tehetséggondozás lehetséges lépéseit illetően.
A kijelölt napokon tartott egyéni, vagy csoportos tehetséggondozó foglalkozásokon tanulóink érdeklődési körüknek megfelelő programokon vehetnek részt, melyeket tapasztalt szakoktatók vezetnek. Készülünk ilyen foglalkozásokkal a tavaszi, és őszi szünetre is, a tehetséget akkor sem hanyagoljuk!
A fent felsoroltakon kívül számos más lényeges kompetencia fejlesztésére is törekszünk, például:
- rugalmasság és alkalmazkodóképesség
- önálló és társas tanulásra való készség
- problémamegoldás
- kreativitás
- bizonytalanság kezelésének képessége
- együttműködési és közvetlen kommunikációs képességek
- verbális és nonverbális kommunikáció alkalmazásának képessége.
Olyan oktatási-nevelési gyakorlatot folytatunk, amely többféle lehetőséget teremt a siker eléréséhez, elismeri az erőfeszítést, a szándékot, támogatja az egyéni előrejutást.
A Raffi Tehetségműhely és Tanodában a tanulás folyamatában a gyakorlatközpontúság, az életvitelhez szükséges, alkalmazható tudás gyarapítása, a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése érvényesül.